Közlekedési csomópontok szimulációja

Egy nagyváros közúti közlekedésének az átfogó átszerevzése részeként, a WITNESS folyamatszimulációval modellezték és szimulálták a tervezett és megváltozó csomópontok, valamint a teljes rendszer működését, a közúti forgalom szempontjából. A szimulációs modellben a valóságnak megfelelő jármű típusokat, és közlekedési szokásokat határoztak meg, a lehetséges forgalmi sáv kiosztással, és közlekedési ámpa ciklusokkal. A geometriai alapot a léptékhelyes település térkép szolgáltatta.

 

A csomópontokat a napszakoknak megfelelő, eltérő forgalmi terhelésnek tették ki, és a szimulációval előre meg tudták határozni a csomópont átbocsátó képességét a különböző irányokból érkező forgalom tekintetében. Az eredményeket forgalmi sávonként határozták meg. A modellben a gyalogos átkelőhelyeken szimulálták a gyalogos forgalmat is, aminek elsősorban a jobbra kanyarodó sávok szempontjából lehet jelentőpsége.

A különböző forgalmi sáv kialakításokat egymással párhuzamosan futtatva, szemléletesen megjelenjeleníthető volt a működésük közötti különbség.